Gå till innehållet Gå till huvudmeny Gå till innehållsmeny Rapportera fel
Våra skolor
  • Hälsohögskolan
  • Högskolan för lärande och kommunikation
  • Tekniska högskolan
  • Jönköping International Business School
  • Jönköping University Enterprise
  • Alumner
  • Biblioteket
  • Intranät
  • Studentwebben
  • IN ENGLISH
  • Studera
    • Välj utbildning
      • Laddar
    • Anmälan och antagning
      • Laddar
    • Utlandsstudier
      • Laddar
    • Bo och plugga i Jönköping
      • Laddar
    • Jobb och karriär
      • Laddar
    • Träffa oss
      • Laddar
  • Forskning
    • Forskning på JU
    • Forskningsinriktningar
      • Laddar
    • Forskarutbildning
      • Laddar
    • Fråga experten
    • Grants Office
    • Nyttiggörande av forskning
    • Publikationer
    • Disputationer
      • Laddar
    • HR-strategi för forskare
    • Vertikals - vår forskarblogg
  • Samarbeta med JU
    • Samarbeta med studenter
      • Laddar
    • Samarbeta med forskare
      • Laddar
    • Samarbetspartners
      • Laddar
    • Event och konferenser
      • Laddar
    • Uppdragsutbildning
    • Annonsera till studenter
    • EDUCATE - Högskolepedagogiskt centrum
  • Om oss
    • Jönköping University
    • Hälsohögskolan
      • Laddar
    • Högskolan för lärande och kommunikation
      • Laddar
    • Jönköping International Business School
      • Laddar
    • Tekniska Högskolan
      • Laddar
    • Jönköping University Enterprise
    • Högskoleservice
      • Laddar
    • Organisation och ledning
      • Laddar
    • Mål och strategier
      • Laddar
    • Fakta om JU
      • Laddar
    • Kontakt och press
      • Laddar
    • Jobba på Jönköping University
      • Laddar
  • Ingångar
    • Alumner
    • Biblioteket
    • Student
    • Intranät
  • In English
  1. Hem
  2. Forskning
  3. Nyheter
  • Forskning på JU
  • Forskningsinriktningar
  • Forskarutbildning
  • Fråga experten
  • Grants Office
  • Nyttiggörande av forskning
  • Publikationer
  • Disputationer
  • HR-strategi för forskare
  • Vertikals - vår forskarblogg

Nyhetsarkiv

  • Ny docent i kvalitetsförbättring och ledarskap inom hälsa och välfärd

    2018-09-04
    Hur passar co-production (samskapande) in i förbättringskunskapen? Under sin docentföreläsning den 4 september berättade Ann-Christine Andersson om hur co-production alltid varit en del av förbättringskunskapen, om dock inte explicit uttalat.
Återställ
  • 2023
    • December
    • November
    • Oktober
    • September
    • Augusti
    • Juli
    • Juni
    • Maj
    • April
    • Mars
    • Februari
    • Januari
  • 2022
    • December
    • November
    • Oktober
    • September
    • Juli
    • Juni
    • Maj
    • April
    • Mars
    • Januari
  • 2021
    • December
    • November
    • Oktober
    • September
    • Augusti
    • Juli
    • Juni
    • Maj
    • April
    • Mars
    • Februari
    • Januari
  • 2020
    • December
    • November
    • Oktober
    • September
    • Augusti
    • Juni
    • Maj
    • April
    • Mars
    • Februari
    • Januari
  • 2019
    • December
    • November
    • Oktober
    • September
    • Juni
    • Maj
    • April
    • Januari
  • 2018
    • December
    • November
    • Oktober
    • September
    • Augusti
    • Juni
    • Maj
    • April
    • Mars
    • Februari
    • Januari
  • 2017
    • December
    • November
    • Oktober
    • September
    • Juli
    • Juni
    • Maj
    • April
    • Mars
    • Februari
    • Januari
  • 2016
    • December
    • November
    • Oktober
    • September
    • Augusti
    • Juli
    • Juni
    • Maj
    • April
    • Mars
    • Februari
    • Januari
  • 2015
    • December
    • November
    • Oktober
    • September
    • Augusti
    • Juni
    • Maj
    • April
    • Mars
    • Februari
  • 2014
    • December
    • November
    • Oktober
    • September
    • Augusti
    • Juni
    • Maj
    • April
    • Mars
    • Februari
  • 2013
    • December
    • November
    • Oktober
    • September
    • Augusti
    • Juli
    • Juni
    • Maj
    • April
    • Mars
    • Februari
    • Januari
  • 2012
    • December
    • November
    • Oktober
    • September
    • Augusti
    • Juli
    • Juni
    • Maj
    • April
    • Mars
    • Februari
    • Januari
  • 2011
    • December
    • November
    • Oktober
    • September
    • Augusti
    • Juni
    • Maj
    • April
    • Mars
    • Februari
    • Januari
  • 2010
    • December
    • November
    • Oktober
    • September
Forskning
  • Forskning på JU+
  • Forskningsinriktningar+
    • Biomedicinsk plattform+
      • Forskare+
      • Publikationer+
      • Seminarier Vt 2020+
    • Byggnadsteknik och belysningsvetenskap+
      • Forskningsprojekt+
        • Eval4Light+
        • Smart belysning i den byggda miljön+
        • FRIENDS+
        • CLASS+
        • COMBPLAN+
        • BTWINAS+
        • COGNITION+
        • ProFlow+
      • Personer+
      • Tidigare projekt+
        • Bedömning av digital närvaro för utvärdering av belysning+
        • MAP4Light+
    • CCD - Communication, Culture and Diversity+
      • Fokusområden+
      • Tankesmedjan DoIT+
    • Centre for Family Entrepreneurship and Ownership (CeFEO)+
    • CHILD+
      • Forskare+
        • Forskarpartners+
      • Publikationer+
      • Nyheter+
        • Arkiverade nyheter+
        • CHILD i sociala medier+
      • Projekt+
      • Master- och forskarutbildning+
        • Från masterstudent till doktorand+
        • Master student speaks at researcher's conference in Africa+
      • Forskningsfinansiärer+
      • Inkluderande forskning+
        • Process för inkluderande forskning inom CHILD+
        • Barns rättigheter+
        • Praktisk guide 1: Involvera barn och familjer som forskningsdeltagare+
        • Praktisk guide 2: Råd till forskningsgrupper där barn och familjer deltar+
        • Praktisk guide 3: Samarbete med barn och familjer genom referensgrupper+
        • Praktisk guide 4: Att återkoppla forskningsresultat till barn och deras familjer+
        • Praktisk guide 5: Rekrytera barn som forskningsdeltagare i longitudinella studier+
        • Praktisk guide 6: Utvärdering av forskningsresultat och konsekvenser+
        • Praktisk guide 7: Spridning och användning av forskningsresultat+
        • Praktisk guide 8: Att presentera resultatet+
      • Nationella samarbeten+
      • Internationella samarbeten+
        • Karta över internationella samarbeten+
      • Vad är ICF?+
      • Läs vårt nyhetsbrev+
      • Filmer och forskningsinformation+
        • Filmade föreläsningar+
        • Forskningsaffischer+
        • Forskningsrapporter+
    • Datateknik och informatik+
    • Företagsekonomi+
      • Forskare+
      • Publikationer+
    • Jönköping Academy+
    • Jönköping AI Lab - JAIL+
      • Publikationer+
    • Livslångt lärande+
      • Teman+
        • Livslångt lärande för ett hållbart arbetsliv+
        • Bildning och social hållbarhet+
    • Logistik och verksamhetsledning+
      • Forskare+
      • Publikationer+
      • Forskningsprojekt+
        • ReActs+
        • Verkliga möten+
    • Matematik och fysik+
      • Publikationer+
    • Material och tillverkning+
      • Forskare+
      • Publikationer+
      • Forskningsprojekt+
        • Pågående forskningsprojekt+
        • Avslutade forskningsprojekt+
      • Materialprovning och analys (eng)+
    • Media Management and Transformation Centre (MMTC)+
    • Medie- och kommunikations­vetenskap+
      • Hållbar kommunikation+
      • Projekt+
        • Counter­mapping COVID: grassroots visualizations of data on the margins+
        • Critical Making och deltagarprocesser+
        • Digitalt som default? Äldre medborgare och välfärdens gränssnitt+
        • Klimatsamverkan som kommunikativ utmaning. Vilka är framgångsfaktorerna?+
        • Micro-technopolitics of engagement+
        • Verkliga möten+
      • Forskare+
    • Nationalekonomi+
      • Forskare+
      • Publikationer+
      • Seminarium+
        • Brown bag seminarium+
    • Ortopedteknik+
      • MASTech - Masterprogram i hjälpmedelsteknik+
    • Praktiknära utbildningsforskning (PUF)+
      • Teman+
        • PER - Preschool Education Research+
        • Specialpedagogiska kollegiet+
        • MER - Mathematics Education Research+
        • SCL-Civic and Subject Literacy - Future Education+
        • Skolans ledarskap+
    • Produkt- och produktionsutveckling+
      • Publikationer+
      • Forskare+
      • Konstruktion och produktutveckling+
        • Forskningsprojekt+
      • Industridesign+
      • Produktionsutveckling+
        • Forskningsprojekt+
          • Agil och rekonfigurerbar produktion+
            • 1.1 Bakgrund och syfte+
            • 1.2 Det industriella företagets utmaningar+
            • 1.3 Integrerad produkt- och produktionsutveckling +
            • 1.4 Människa-Teknik-Organisation – ett systemperspektiv+
            • 1.4.1 Människan (M) som delsystem+
            • 1.4.2 Teknik (T) som delsystem+
            • 1.4.3 Organisation (O) som delsystem+
            • 1.4.4 Arbetsaktiviteten i centrum+
            • 1.4.5 Interaktioner mellan delsystemen M-T-O+
            • 1.4.6 Exempel på tillämpning av MTO i praktiken+
            • 1.5 Förändringsledning och innovation+
            • 2 Det agila projektet+
            • 2.1 Agil projektorganisation och samverkan+
            • 2.2 Projekt inom produktionsutveckling+
            • 2.3 Planering, styrning och genomförande av projekt+
            • 2.4 Projektavslut och uppföljning+
            • 2.4.1 Sprintavslut+
            • 2.4.2 Projektavslut+
            • 2.5 Beslut i det agila projektet+
            • 3 Agila och rekonfigurerbara produktionssystem+
            • 3.1 Organisering för ett agilt arbetssätt+
            • 3.1.1 Faktorer som inverkar på utvecklingen av ett agilt arbetssätt+
            • 3.1.2 Kännetecknande drag för organisering för ett agilt arbetssätt+
            • 3.2 Aktivitetscentrerad design i produktion+
            • 3.3 Rekonfigurerbara produktionssystem+
            • 3.3.1 Rekonfigurerbarhetens nyckelegenskaper+
            • 3.3.2 Syftet med rekonfigurbarhet+
            • 3.3.3 Samspelet mellan dedikerade, rekonfigurerbara, och flexibla lösningar+
            • 3.3.4 Att mäta rekonfigurerbarhet+
            • 4 Avslutning+
    • SALVE+
      • Forskare+
      • Publikationer+
      • Pågående forskningsprojekt+
        • Barns delaktighet i problemformuleringen vid kontakt med socialtjänstens öppenvård: villkor och gränser för serviceinsatser och myndighetsutövning i ärenden som rör barn+
        • Boendestöd – en väg att gå från beroende av stöd till att leva ett självständigt liv?+
        • Covidung – Ungdomars psykiska (o)hälsa i tider av kris+
        • Development of Knowledge based Social Welfare Practices. On the creation of a sustainable society through preventive work in open youth clubs (DeK SoWP)+
        • Integration is a process! Labour market careers of immigrants through sequential steps+
        • LoRDYA (Longitudinal Research on Development to Young Adults)+
        • Management of Suicide Prevention Operations of the Swedish Fire and Rescue Service+
        • Munhälsa och tandvård hos unga personer vid särskilda ungdomshem+
        • Organisering och samordning av sociala omsorg för personer med SMI+
        • Regnbågskompetent äldreomsorg? En studie av lhbtq-personers erfarenheter av äldreomsorg+
        • Självskadebeteende och skam, samt självskadebeteende hos vuxna kvinnor+
        • Studenters perspektiv då det gäller våld i nära relation och mäns våld mot kvinnor+
        • Student Participation in Multilingual Classroom Interaction+
    • SPARK +
    • Statistik+
    • Sustainable Societies (SUS)+
      • Teman+
        • Sustainability Education Research (SER)+
        • Social Change and Sustainability (SOS)+
  • Forskarutbildning+
    • Forskarutbildning vid Hälsohögskolan+
      • Disputationer och licentiatseminarier+
      • Doktorander och personal+
      • Doktorandkurs HT 2022: Challenges in research on health and welfare technology: from user needs to sustainable implementation+
      • Forskarutbildningskurser+
      • Forskarutbildnings- seminarier+
      • Styrdokument och blanketter+
    • Forskarutbildning vid Högskolan för lärande och kommunikation+
      • Disputationer och licentiatseminarier+
      • Doktorander och personal+
      • Forskningsseminarier+
      • Forskarutbildningskurser+
        • Tidigare kurser+
      • Styrdokument, mallar och blanketter+
      • HLK:s doktorandorganisation+
      • Forskarskolor vid Högskolan för lärande och kommunikation+
    • Forskarutbildning vid JIBS+
    • Forskarutbildning vid Tekniska Högskolan+
      • Allmänna studieplaner vid JTH+
      • Doktorander och Personal+
      • Doktorandkurser+
      • Forskarskolans seminarier+
      • Styrdokument och blanketter+
    • Forskarskolor i samarbete+
      • Forskarskola för folkhögskollärare+
      • Forskarskola i vuxnas lärande+
      • Forskarskolan CuEEd-LL+
      • Forskarskolan för lärande, interaktion och kunskap i en digitaliserad värld (LIKED)+
      • Forskarskolan UPGRADE+
      • Företagsforskarskolan ProWOOD+
      • Företagsforskarskolan Smart Industry Sweden+
    • Doktorandrådet+
  • Fråga experten+
  • Grants Office+
  • Nyttiggörande av forskning +
  • Publikationer+
  • Disputationer+
    • Arkiv 2022+
    • Arkiv 2021+
    • Arkiv 2020+
    • Arkiv 2019+
    • Arkiv 2018+
    • Arkiv 2017+
    • Arkiv 2016+
    • Arkiv 2015+
    • Arkiv 2014+
    • Arkiv 2013+
    • Arkiv 2012+
    • Arkiv 2011+
    • Arkiv 2010+
    • Arkiv 2009+
    • Arkiv 2008+
    • Arkiv 2007+
    • Arkiv 2006+
    • Arkiv 2005+
    • Arkiv 2004+
    • Arkiv 2003+
    • Arkiv 2002+
    • Arkiv 2001+
    • Arkiv 1999+
    • Arkiv 1998+
    • Arkiv 1997+
  • HR-strategi för forskare+
  • Vertikals - vår forskarblogg+

Studenter och personal

IT Helpdesk
Vaktmästeri
Intranät
Studentwebben
Canvas
Schema Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Office365
Service Center

Besöksadress

Jönköping University
Gjuterigatan 5

Kontakt

036-101000

Fler kontaktuppgifter

View our facebook channel View our LinkedIn channel View our instagram channel View our youtube channel

Om webbplatsen

Jönköping University

Innan du fortsätter till edit.ju.se

Vi använder nödvändiga cookies för att vår webbplats ska fungera.
Vi vill spara ditt besök för statistik. Statistiken hjälper oss att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen så att vi kan utveckla och förbättra den.
Vi vill gärna samla in din persondata för att kunna rikta och anpassa marknadsföring till dig.
Du bestämmer vilken information som sparas. Du kan justera det som ska gälla under ditt besök genom att klicka på knappen "Anpassa".
Tjänster för statistik och marknadsföring delas med tredje part. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i Jönköping Universitys integritetspolicy
Anpassa

Dela med tredje part

Cookieinställningar

Logga in