Sustainable Societies (SUS)
The Sustainable Societies research environment consists of two themes: Sustainability Education Research (SER) and Social Change and Sustainability (SOS). It has a subject-wise starting point in pedagogy, global studies and natural science and technology didactics.
SUS works across disciplinary boundaries with a focus on a broad definition of sustainability. In practice, we conduct research that includes many of the global goals for sustainable development, from sustainable development and learning to peaceful and inclusive societies, and how sustainability and social change are linked. In addition, the Master's program Global Studies – Sustainable Societies and Social Change is linked to SUS. In doing so, SUS aims to create a lively research environment that both produces important research on sustainable societies and supports educational activities at advanced level at the School of Education and Communication (HLK). All teacher training courses at HLK are also supported by research within SUS.
Themes
Researchers
Projekt
GEM
Ge tjejer kraft och möjlighet att omfamna sin digitala och entreprenöriella förmåga
MOST
MOST, som står för Meaningful Open Schooling Connects Schools to Communities, är ett EU-projekt som Högskolan för lärande och kommunikation deltar i genom forskargruppen Praktiknära utbildningsforskning (PUF).
ULF
ULF är en nationell försöksverksamhet som genomfördes på uppdrag av regeringen mellan år 2017 och 2021. Försöksverksamheten ska utveckla och pröva hållbara samverkansmodeller mellan akademi och skola vad gäller forskning, skolverksamhet och lärarutbildning. Försöksverksamheten har nu förlängs till 2024 som en övergång till permanent verksamhet.
Publications
-
Hammarsten, M. (2023). Föredrag om ”Svenskkultur” vid Osaka University [svenska/japanska].
-
Sjöberg, J., Blom, K., Rostedt, J. (2023). Nyfiken på MKV-doktoranden Annika W!: Avsnitt 17 av HLKs doktorandpodd.
Jönköping: Högskolan för lärande och kommunikations doktorandorganisation, Jönköping University
-
Sjöberg, J., Blom, K., Rostedt, J. (2023). Vara på konferens om rädsla och vad gör andra doktorander?: Avsnitt 16 av HLKs doktorandpodd.
Jönköping: Högskolan för lärande och kommunikations doktorandorganisation, Jönköping University
-
Hammarsten, M. (2023). Det utomhuspedagogiska materialet.
-
Hammarsten, M. (2023). Utomhusundervisning i den pedagogiska praktiken.
-
Nilsson, M. (2023). Vad innebär Finlands Nato-inträde för Sverige? [bloggpost].
Jönköping: Jönköping University
-
Nilsson, M. (2023). Sverige är det nya Frankrike [bloggpost].
Jönköping: Jönköping University
-
Nilsson, M. (2023). Var ligger terrorhotet mot Sverige i dag?.
Jönköping-Posten (pp. 20-20).
-
Borell, K., Nilsson, M. (2023). Turkey’s universities face a troubled future.
Research Professional News
-
Tawat, M. (2023). Fake news et défiance vis-à-vis des vaccins au Cameroun. Le récit d'une enquête netnographique.
-
Hammarsten, M. (2023). Kojan – att gestalta utomhusmiljöer för och med barn.
-
Nilsson, M. (2023). Var försiktig när du reser – men inte rädd: Terrorforskare: Terroristerna hoppas att rädslan ska påverka vårt land.
Aftonbladet
-
Nilsson, M., Bejermi, A. (2023). Attaque terroriste à Bruxelles: pourquoi la Suède est devenue la cible des islamistes.
FigaroVox
-
Aktaş, V., Nilsson, M., Kindap Tepe, Y. (2023). Gendered aspects of policies to fight the COVID-19 outbreak.
Humanitas 11(22), 42-64
-
Hammarsten, M. (2023). Webbinarium om utomhusundervisning.
All hits from DiVA (241)