Ny IT-plattform på JU, med Windows 10
Kom igång med Office 365 via  E-learning Addskillslänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster för personal

IT Helpdesk

Kontakta oss

Sök i FAQ/Manualer

Eller kontakta oss


Online
Öppet dygnet runt

036 - 10 11 12
Mån-fre kl. 7:30 - 16

Besök, hus A,
3:e våningen
Mån-fre kl. 8-15

Online
Öppet dygnet runt

036 - 10 11 12
Mån-fre kl. 7:30 - 16

Besök, hus A,
3:e våningen
Mån-fre kl. 8-15

Sök i FAQ/Manualer

Sök i FAQ/Manualer

Driftinformation

  • 2018-08-14
    Det är för närvarande problem med Ladok centralt, vilket påverkar bland annat registrering, kontoaktivering, JU-kort, nya konton i Pingpong och ger även problem i andra system med koppling till Ladok. ---  Ladok is not working right now, which affects registration, account activation, JU card, new accounts in Pingpong. Also other systems connected to Ladok may have disruptions.
  • 2018-06-28
    Tjänsten Skapa besökskonto är stängd från 21 mars till oktober 2018. Kontakta IT Helpdesk för att beställa besökskonto. Under samma tid kan inga nya funktionskonton beställas eller skapas. - - - The service Create visitor account is closed from March 21 until October 2018. Meanwhile contact IT Helpdesk to order a visitor account. During the same period no new function accounts can be ordered or created.
  • 2018-05-21
    JU inför 3 maj en ny säkerhetslösning för personals åtkomst till JU-data från mobil utrustning, såväl JU:s som privat. Information om vad du själv behöver göra för att från 3 maj kunna nå JU-data från mobil/läsplatta finns på intranätet, under Telefon, mobil och dator > Telefoni vid JU >Guider/manualer för telefoni - - - JU is on May 3 introducing a new security solution for staff access to JU data from mobile devices, both devices provided by JU as well as private. Information regarding what you need to do to access JU data from May 3 is provided on the intranet, at Telephone, mobile, computer > Telephony at JU > Guides/Manuals

Driftinformation

  • 2018-08-14
    Det är för närvarande problem med Ladok centralt, vilket påverkar bland annat registrering, kontoaktivering, JU-kort, nya konton i Pingpong och ger även problem i andra system med koppling till Ladok. ---  Ladok is not working right now, which affects registration, account activation, JU card, new accounts in Pingpong. Also other systems connected to Ladok may have disruptions.
  • 2018-06-28
    Tjänsten Skapa besökskonto är stängd från 21 mars till oktober 2018. Kontakta IT Helpdesk för att beställa besökskonto. Under samma tid kan inga nya funktionskonton beställas eller skapas. - - - The service Create visitor account is closed from March 21 until October 2018. Meanwhile contact IT Helpdesk to order a visitor account. During the same period no new function accounts can be ordered or created.
  • 2018-05-21
    JU inför 3 maj en ny säkerhetslösning för personals åtkomst till JU-data från mobil utrustning, såväl JU:s som privat. Information om vad du själv behöver göra för att från 3 maj kunna nå JU-data från mobil/läsplatta finns på intranätet, under Telefon, mobil och dator > Telefoni vid JU >Guider/manualer för telefoni - - - JU is on May 3 introducing a new security solution for staff access to JU data from mobile devices, both devices provided by JU as well as private. Information regarding what you need to do to access JU data from May 3 is provided on the intranet, at Telephone, mobile, computer > Telephony at JU > Guides/Manuals





Genom att surfa vidare på JU.se godkänner du att vi använder cookies. Mer information